Saturday, August 27, 2011

Bangun Pagi Gosok Gigi

Hari ni hari Ahad , aku bangun awal pagi . sepatutnye smlm cadang nk balik kampung tp ade pulak yg mengacau . so tak jadi . pagi ni nk pegi awal . Kampung aku bukan jauh pon , 20 minit dh sampai . Untung kan . tapi aku suke kalaujauh . boleh travelling jauh-2 . tapi tak pe , dh takdir menentukan . aku redha je lahh .
Malam tadi aku mimpi seram . err . tkut nye bile aku fikir-fikir kan balik . ade ke patut aku boleh tau yg aku nk mati 2 jam lagi . mane tak menggigil . bangun tido terus urut dada sebab takut . sape tak takut nk menghadap Allah kan . Tapi harini aku tak sahur lagi . dah masuk hari kelima berturut-turut . mlm tadi tido lewat . tu tak larat nk bangun .
Malam  tdi aku lps tgk cerekarama cerita -pusing raya- , online kejap smbil makan maggi . Aku tgh syok-syok chat dgn aziahtul . Time aku nk tutup pc ade bunyi kt tingkap . ape lagi menggeletar lah masuk bilik . cepat-cepat aku tutup pastu lari . malam tadi dh la aku orang yg last tido . rumah dh gelap gelita. serammm . malang btol nasib aku mlm tadi .
Sekarang ni aku tengah tunggu mak aku balik . kat luar tu ade bunyi mesin rumput pakcik Ali . die tgh mesin rumput . mak aku suruh die buat kerje last minit . Mak atin nk pegi rumah opah . lambatnye nk tunggu . Nak pasang pelita . Kenapa la malang sgt nasib aku hari ni . dah nk dekat raya ni buat hal pulak .


Sebelum aku tutup cerita . aku nk bagi tau satu rahsia . sebenarnye aku tak gosok gigi lagi . mandi pon belum . hoho . bye . SELAMAT HARI RAYA saya ucapkan . Fatin 'Aqilah pon dh nk balik kampung niy . jangan jeles bebeh .

1 comment: